Rosacea is een veel voorkomende huidaandoening. Dit heeft als gevolg dat je niet veel op je gezicht kan verdragen. Bijna twintig procent van de blanke vrouwen boven de dertig jaar krijgt last van de aandoening. De huid wordt snel rood, vooral bij inspanning, maar ook bij temperatuurverschillen, na het drinken van alcohol en het eten van gekruid voedsel. Wat kan je hieraan doen?

Rust voor de huid met rosacea

Rosacea kenmerkt zich door zichtbare kleine bloedvaatjes in het gezicht (couperose), vaak ook bultjes rondom de neus die lijken op puistjes en een huid die bovendien snel geïrriteerd en pijnlijk aanvoelt, bijvoorbeeld door cosmetica. Ook al is de oorzaak nog onduidelijk, kan je de gevoelige huid met rosacea wel tot rust brengen met de juiste verzorging.

Kalmerende en herstellende producten

Bij rosacea is vrijwel altijd sprake van een beschadigde huidbarrière. Het is dus heel belangrijk de huidbarrière herstellen. Zo zorg je er voor dat de huid sterker wordt en minder vatbaar is voor irritaties en ontstekingen. Dat kan met kalmerende, antioxiderende en herstellende ingrediënten Retinol
Lactobionzuur Azeloglycine In de producten van pHformula zitten al deze stoffen in zeer hoge concentraties. Deze producten kalmeren de huid, herstellen de vochtbalans en de huidbarrière. Kies bij de exfoliant liever voor het exfo cleanse product uit deze lijn. Dit bevat volgende ingrediënten Lactobionzuur Rooibos extract  Vitamine B5 Ureum Papaïne enzyme. Deze hebben ook hun werking bewezen bij rosacea.

Heb ik rosacea?

Heb je klachten die op rosacea wijzen? Twijfel jij of je de juiste producten gebruikt? Doe dan de uitgebreide huidanalyse. Het is essentieel te weten welke kenmerken jouw huid heeft, want alleen als je je huidverzorgingsprogramma aanpast op jouw huidconditie zal het je echt lukken om een mooie huid te krijgen of houden.

2018-03-19T19:30:10+00:00

Geraardsbergen